joi, 18 septembrie 2014

Motorul 1.6 litri si 160cp de la Renault

Posted by Unknown  |  at  22:30





Renault prezinta un motor twin-turbo pe motorina de 160 cp si 1,6 litri

 Renault prezinta primul propulsor diesel Twin-Turbo realizat vreodata. Motorul intra in categoria dCi si va avea o putere de 160 cp din cei 4 cilindri cu o capacitate totala de 1600 cmc. Puterea destul de mare este data de doua turbine ce se completeaza reciproc, de dimensiuni mici, care ofera presiune maxima inca de la o turatie mica, de doar 1750 rpm. Puterea de 160 cp va fi la o turatie de 4000 de rotatii pe minut, in timp ce cuplul serios de 380 Nm va fi disponibil de la doar 1750 rpm. Niste cifre demne de invidiat de la un motor diesel, care isi propune, pe langa performantele ridicate, sa contribuie cu o reducere a consumului de carburant mai mare de 25 de procente fata de motoarele dCi din prezent. Motorul nou al celor de la Renault are o norma de poluare Euro 6 si promite un nivel scazut record de emisii de CO2. Asadar, Renault vine cu un down-size considerabil, exact ca si cei de la Volkswagen, din a caror oferta au disparut cu desavarsire motorizarile cu litraj mare. Cel mai probabil, la Renault nu vom mai vedea in viitorul apropiat propulsoare cu o capacitate mai mare de 1600 cmc, cu exceptia benzinarelor performante din gama RS. La acest motor a contribuit si divizia Renault Sport, care a lucrat la un sistem de racire al motorului si la cel de ungere a turbinelor. Insa un lucru este incert. De ce se cheama acest propulsor Twin-Turbo si nu Bi-Turbo. Pentru ca, din ceea ce spune Renault, cele doua turbosuflante functioneaza oarecum pe rand. Una, cu inertie redusa, pusa in miscare la o turatie mica, asigura un cuplu mare, in timp ce celalalt compresor asigura puterea mare la turatie ridicata. Acest sistem de supra-alimentare cu turbine complementare se numeste, de obicei, Bi-Turbo. In timp ce motoarele in care cele doua turbine sunt de aceeasi dimensiune, intra la aceeasi turatie si ofera aceeasi presiune, adica sunt "gemene", se numesc Twin-Turbo.

sursa : www.4tuning.ro

Tagged as:
About the Author

Write admin description here..

0 comentarii:

Subscribe
Get our latest posts directly in your email inbox.

Proudly Powered by Blogger.
back to top